
До 1 січня 2026 року на всіх автовласників у тимчасово окупованих районах Запорізької області й у Мелітополі, за задумом російської влади, чекає “фінальна стадія інтеграції” - обов’язкова постановка автомобілів на російський облік.
Машини з українськими номерами в 2026 році автоматично стануть “незареєстрованими”. За керування такими авто окупанти погрожують штрафами. Перший раз - від 500 до 800 руб., другий - 5000 руб. і аж до позбавлення водійських прав на строк від місяця до трьох.
Але за цим формальним повідомленням ховається зовсім інша картинка - хаос, нерви й багатодобові черги, які перетворилися для мелітопольців на справжнє випробування.
Черги по три доби і хаос замість системи
У місцевих телеграм-каналах люди описують ситуацію, яка більше схожа на колапс, ніж на “організовану процедуру”, як це намагаються подати окупанти.
“Все для людей: то не додзвонишся до них, то інтернет не працює, то обстріли. А тепер штраф, розмитнення, головне бабло зірвати, значить будемо чекати, поки відкриються кордони, і переганяти на Україну”.
Ось такі черги в Мелітополі утворились під будівлею колишньої Мелітопольської районної адміністрації на перехресті вул. Шмідта і Івана Алєксєєва. Саме тут, як повідомляють місцеві, і переоформлюють сільгосптехніку. Наразі тут перебуває так званий міністр АПК і продполітики Запорізької області Андрій Сігута.
Жителі ВОТ з сіл і селищ скаржаться: змушені раз за разом їхати в Мелітополь або Бердянськ, витрачати на дорогу гроші і завжди - безрезультатно.
“А ви нормальні установи відкрийте, щоб не було черг по 200 осіб, потім законно приймайте, а то ніхрена не роблять ці ДАІ, а потім закони випускають. Де у нас Бердянськ-Мелітополь найближчі ДАІ всі? Разів 10 з'їзди і без толку то черга, то ракетна небезпека, то світла немає, то номерів немає у них я, ще когось немає, дістали вже якщо чесно... вже грошей викинув незліченно скільки разів туди їздити... а толку нуль”.
Колишній очільник “Роскосмосу” і нині “сенатор” окупованої частини Запорізької області Дмитро Рогозін взагалі обізвав мелітопольців «ждунами» через українські номери на авто.
“Я бачу тут і Мелітополь, і в цілому по Запорізькій області багато машин з українськими номерами. Це чому таке? Це виклик якийсь? Хтось хоче показати, який він крутяшка? Ну на кожного крутяжку знайдеться ще крутіший. Або це ждуни, які вірять, що сюди повернуться Петлюра з Бандерою?” - обурювався Рогозін.
Скільки буде коштувати оформити російські номери на авто після нового року
З нового року постановка авто на російські номери в Мелітополі стане не просто проблемною - а фінансово майже непідйомною. Так, після 1 січня: машину доведеться розмитнювати за повною вартістю, як “іноземний транспорт, ввезений до РФ”.
Для прикладу, старенький автомобіль за $300, з обʼємом двигуна 1198 см³ і потужністю 64 к.с.
- Мито: 367 000 руб.
- Митний збір: 1 067 руб.
- Утилізаційний збір: 5 200 руб.
- Загалом: 391 000 рублів.
Тобто майже 400 тисяч за автомобіль, який у свій час коштував 300 доларів.
Інший приклад: ланос як найпоширеніший варіант. Ціна на ринку: близько $800, двигун: 1.5 л, потужність: 86 к.с.
Після 1 січня вартість “легалізації” такого авто складе: 522 тисячі рублів. Пів мільйона за можливість повісити російські номери на бюджетний автомобіль, ціна якого в рази менша.
Нагадаємо, при цьому з вересня 2025 тарифи на отримання посвідчень та номерів вже зростали:
- пластикового посвідчення — з 2 000 до 4 000 рублів,
- посвідчення нового покоління — з 3 000 до 6 000,
- міжнародні права — з 1 600 до 3 200,
- реєстраційні номери — з 2 000 до 3 000,
- паперове свідоцтво про реєстрацію — з 500 до 1 500,
- пластикове свідоцтво — з 800 до 1 200.
Під час процесу реєстрації теж проблеми
Під час самого процесу перереєстрації авто мелітопольці стикаються із затягуванням та іншими проблемами і скаржаться:
“Ми взимку з сином були в МРЕВ, отримали російські номери на жигуль десь за годину. Людей не було. Ждуни не поспішали міняти номери, все точнісінько так само, як і з паспортами. А ось з іномаркою, на якій син приїхав з Польщі, яка на нього оформлена і заїхав він на початку літа 2022 р., поки Мелітопольське МРЕВ мовчить. Ми їздимо, звісно, і перепустку дали, кажуть, що до 2026 р. можна. Зверталися до телеграми Мінфіну, письмово відповіли: а, б, в, г. По позиції "г" можна буде поставити, дзвонили до Сімферополя, сказали, приїхати, тоді на місці розбиратимуться”.
“Чому одразу ждуни, наприклад, нам 250 км в один бік і в інший бік до Мелітополя їхати. Дорога становить 2,5-3 години по теперішній дорозі, а то й більше, комендантська година з 6 по трасі. Поки приїдеш, уже назад треба їхати, бо ввечері починалася з 19:00. От і чекали поки поряд відкриється. А ви відразу людей обзиваєте”.
Вчергове жителі окупованих територій зіткнулись з нездатністю окупаційної влади організувати переоформлення документів. Здається, що паніка і хаос створюється навмисно, щоб за вирішення проблеми українці несли хабарі приїжджим з Росії чиновникам.




