Мелітопольці, які вимушено залишилися в окупації, здобувають освіту і навчають у школах за російськими стандартами своїх дітей. В умовах тотального дефіциту вчителів і пропаганди мелітопольським школярам доведеться відновлювати прогалини в знаннях після деокупації. Уряд України затвердив план заходів із відновлення освіти на деокупованих територіях на 2024-2027 роки.
Про це інформує прессслужба Представництво президента України в АР Крим та м. Севастополі, яке також долучилося до розроблення документа. У представництві нагадали, що за період тимчасової окупації Криму система освіти на півострові була повністю інтегрована до російського освітнього простору, який заперечує український суверенітет і спотворює історію. Автори документа переконані, що тому для відновлення системи освіти необхідно вже зараз визначати особливості залучення громадян до української освіти та відновлення освітніх процесів на деокупованих територіях.
Державна політика в цій сфері матиме на меті реінтеграцію молоді, яка тривалий період перебувала під впливом російських наративів і пропаганди, надання можливостей для розвитку, підтримку в освіті та зайнятості. Так, одним із завдань відновлення освіти на деокупованих територіях, як нагадують у представництві, є формування кадрового резерву.
Також план передбачає створення системи підтримки учасників освітнього процесу під час адаптаційного періоду - переходу від системи освіти держави-агресора до української системи освіти на деокупованих територіях. План відновлення охоплює також:
- підвищення кваліфікації вчителів, які працюватимуть на деокупованих територіях;
- створення безпечних умов для навчання; забезпечення підготовки навчальних матеріалів, зокрема мовою корінних народів України;
- відкриття центрів із вивчення та дослідження історії та культури корінних народів України у закладах вищої освіти; підтримку кримськотатарської мови та літератури;
- створення системи соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді, які постраждали внаслідок збройної агресії Росії проти України;
- визначення підходів до оцінювання результатів навчання здобувачів освіти; визнання кваліфікацій молоді, здобутих під час навчання на тимчасово окупованих територіях України.
У представництві назвали ухвалення цього стратегічного документа важливим кроком для майбутньої реінтеграції деокупованих територій до загальнонаціональної освітньої системи та забезпечення рівних можливостей для дітей.