Центр надання адміністративних послуг м. Мелітополь (далі - Центр) працює понад 8 років.
Центр є моделлю інтегрованого офісу, діяльність якого здійснюється виключно через адміністраторів. Основним завданням Центру є створення максимально комфортних та сприятливих умов та впровадження зручного графіку прийому мешканців міста, скорочення і спрощення процедур отримання необхідних документів.
До безперечних переваг роботи ЦНАП можна віднести:
орієнтація на потреби замовника послуги;
зручний графік прийому;
доступність інформації з різних джерел (телефон, сайт, соціальні мережі, інформаційні кіоски);
оперативне надання послуги;
комфортні умови очікування;
заповнення бланків заяв безпосередньо адміністраторами в електронному вигляді.
Статистика обслуговування
На теперішній час в Центрі громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість отримати 356 адміністративних послуг, що на 198 послуг більше, ніж у 2020 році, а також 24 послуги, які надаються комунальними підприємствами та управлінням виконавчої дирекції Фондом соціального страхування України у Запорізькій області. Затверджений перелік послуг, які надаються через Центр є динамічним і постійно актуалізується.
Протягом 2021 року Центром надано 57367 адміністративних послуг, що більше на 33% або 14196 послуг, ніж у 2020 році (43171).
За 2021 рік Центр прийняв 49,8 тис. відвідувачів, що більше на 10,6 тис. відвідувачів, у порівнянні з 2020 роком (39,2 тис. чол.).
Основні показники Центру:
надано адміністраторами Центру консультацій 41497 суб’єктам звернення, що більше на 6478, у порівнянні з 2020 роком. Консультації надаються не лише при особистому зверненні громадян, а й за допомогою телефону та електронної пошти Центру;
зареєстровано звернень, для отримання адміністративної послуги ‑ 57367 у тому числі через віддалене робоче місце адміністратора ‑ 9492, виїзне обслуговування громадян за допомогою мобільного кейсу – 24.
надано 85 електронних послуг через [email protected].;
виконано заявок та видано – 56677 результатів послуг, особам, які звернулись за адміністративною послугою;
встановлено 139 адміністративних правопорушень за проживання без реєстрації, в результаті чого винесено 132 постанов – попередження та складено 7 протоколів і направлено до суду (у відношенні осіб віком від 16 ‑ 18 років);
відмовлено за 690 зверненням, що складає 1,2 % від загальної кількості звернень. Незначна кількість відмов свідчить про високий рівень якості надання адміністративних послуг та кваліфіковане обслуговування адміністраторами Центру суб’єктів звернень на етапі підготовки та подачі документів. Про можливість отримання негативної відповіді адміністратори Центру попереджають заявника письмово заздалегідь.
За найпоширенішими послугами до Центру, протягом 2021 року звернулось понад 49 тис. осіб, а саме:
з реєстрації місця проживання – 17008;
послуг УДМС (оформлення паспорта громадянина України та для виїзду за кордон, а також вклеювання фотокартки до паспорта по досягненню 25 та 45 річного віку) – 7823;
державної реєстрації фізичних та юридичних осіб – 5053;
видачі відомостей з Державного земельного кадастру – 5734;
державної реєстрації речових та майнових прав – 8581;
соціальні послуги – 4657;
є Малятко – 314;
обмін посвідчення водія, перереєстрація та реєстрація нового транспортного засобу – 427.
Найбільша кількість звернень в абсолютному значенні протягом 2021 року незмінно припадає на надання муніципальних послуг – 38839, що складає 67,7% всіх послуг. На другому місці - послуги УДМС, які складають 13,6% або 7823, третє місце за кількістю прийнятих – є заяви щодо отримання послуг у сфері Держгеокадастру – 10% або 5734, соціальні послуги – 8,7% або 4971.
Більшість адміністративних послуг, які надаються через Центр є безплатними. У звітному періоді за платні послуги, з яких стягується адміністративний збір, до місцевого бюджету міста надійшло коштів на суму 3349332,14 грн, що на 54% або 1173832 грн більше ніж у 2020 році (2175500 грн).
Для можливості отримання у віддалених районах міста Мелітополя та Новенської сільської громади адміністративних послуг у 2021 році було створено територіальні підрозділи Центру: у місті Мелітополі за адресою: вул. Гризодубової, буд. 44, с. Нове, вул. Продольна, 2/1, а також створені віддалені робочі місця адміністраторів за адресами м. Мелітополь, вулиця Гагаріна 1, проспект Богдана Хмельницького, 87, у яких з червня місяця розпочато приймання громадян.
Велика увага приділяється підвищенню рівня професіоналізму та обізнаності адміністраторів. Адміністратори ЦНАП постійно підвищують свій рівень кваліфікації шляхом участі в онлайн семінарах, вебінарах, внутрішніх навчаннях, тренінгах та онлайн-конференцій, які проводить Міністерство цифрової трансформації України за підтримки «U-LEAD з Європою. Протягом 2021 року було проведено 135 різноманітних навчальних заходів.
В роботі адміністраторів центру розпочато впровадження процесу прийому документів за допомогою програми «ЦНАП – SQS », що забезпечує:
впорядкування роботи з документами, прискорення їх пошуку та виключення втрат документів;
покращення стану виконавської дисципліни;
створення єдиного інформаційного простору збору, накопичення, аналізу всіх видів інформації;
підвищення ефективності роботи працівників шляхом зменшення кількості однотипних рутинних операцій та зосередження уваги на підвищенні якості обслуговування замовників;
оперативний моніторинг та контроль за будь-якою діяльністю, пов'язаною з наданням відповідних адміністративних послуг.
В Центрі для оплати вартості платних адміністративних послуг встановлено термінал самообслуговування, який дозволяє здійснювати готівкові та безготівкові платежі картками платіжних систем VISA та Mastercard, а також безконтактну оплату через смартфони за технологією NFC.
Для зручності відвідувачів в Центрі встановлено комп’ютерне робоче місце загального доступу, яке підключене до мережі Інтернет, також в доступі вільний Wi-Fi.
Функціонуючи належним чином ЦНАП покращує життя мешканців громади, наближаючи органи влади до потреб громадськості, а також роблячи систему надання адміністративних послуг прозорою, доступною та сервісно‑орієнтованою.
Надалі серед основних завдань роботи центру є збільшення переліку найбільш популярних адміністративних послуг, які надаються через Центр, підвищення якості надання таких послуг, скорочення строків їх надання, впровадження нових інформаційних технологій для спрощення процедури надання адміністративних послуг.