Перший заступник Мелітопольського міського голови Ірина Рудакова дала брифінг з актуальних питань. Як підприємці тепер застосовують реєстратори розрахункових операцій, про роботу з мобілізації надходжень до бюджету, а також про те, як у місті здійснюватиметься регулювання цін на соціально-значущі продовольчі товари, детальніше читайте у нашому матеріалі.
Ірина Рудакова зазначила, що у Мелітополі працює робоча група з питань мобілізації надходжень до бюджету та захисту соціально-трудових прав населення. За результатами її роботи до оподаткування залучили 9 установ. А додаткові надходження з ПДФО склали майже 1,5 мільйона гривень.
- Проводилась робота і щодо погашення заборгованості перед місцевим бюджетом. Надходження склали більше 8 млн. Грн. Проведено 25 обстежень щодо наявності ліцензій на реалізацію підакцизних товарів. Виявлено 9 об’єктів, що не мали відповідних дозволів. Матеріали щодо них направлено до контролюючих органів. Крім того, за результатами проведення інвентаризації земель громади укладено 61 новий договір оренди земельних ділянок. Це збільшило надходження з орендної плати більше ніж на 5 млн грн. За результатами інвентаризації також встановлено 148 об’єктів нерухомості, власники яких не сплачували до бюджету міста податок на нерухомість. Як результат — до бюджету міста повернуто більше 2 млн грн., - повідомила Ірина Володимирівна.
Вагомою частиною заходів з мобілізації доходів є робота комісії з питань соціально-трудових прав населення та легалізації заробітної плати. Протягом минулого року проведено 5 засідань цієї комісії, на яких заслухали 72 суб’єкта господарської діяльності. Консультації та роз’яснення отримали 809 суб’єктів господарювання.
Протягом 2021 року виявлено 325 нелегальних працівників у 217-и суб’єктів господарювання. Легалізовано 318 осіб, укладено 132 трудових договорів, оформлено 74 ФОПи. За даними фінуправління, додаткові надходження ПДФО та єдиного податку від легалізованих осіб на кінець минулого року склали 367 тис. грн. Завдяки всім вказаним заходам на початок поточного року додаткові находження до бюджету міста склали понад 20 млн грн.
Щодо регулювання цін на соціально-значущі продовольчі товари, то на період дії карантину граничний рівень торговельної надбавки не більше 10 % від оптово-відпускної ціни встановлений для таких продуктів: хліб житньо-пшеничний, батон, крупа гречана, цукор-пісок, борошно пшеничне вищого ґатунку, макаронні вироби вітчизняного виробництва (вермішель з борошна вищого ґатунку), молоко пастеризоване жирністю 2,5 % (у плівці), олію соняшникову, яйця курячі категорії С1, птицю (тушку курячу) та масло вершкове жирністю 72,5 %. Гранична торговельна надбавка встановлюється з урахуванням рекламних, маркетингових, логістичних послуг, послуг з підготовки, обробки, пакування, інших послуг, пов’язаних з реалізацією кінцевому споживачу.
- Контроль за дотриманням вимог державного регулювання цін здійснює Головне управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області. Згідно з наданими повноваженнями працівники управління з розвитку підприємництва та промисловості виконкому здійснюють щомісячно моніторинг роздрібних цін на основні продовольчі товари в роздрібній торговельній мережі та на ринках міста, результати якого направляються до Запорізької обласної державної адміністрації, - повідомила Ірина Рудакова.
Окремо перший заступник Мелітопольського міського голови зупинилась на змінах у застосуванні реєстраторів розрахункових операцій (РРО). Нагадаємо, що з 1 січня 2022 року всі фізичні особи - підприємці ІІ-ІV груп зобов’язані використовувати в роботі касові апарати. Під цю категорію потрапляють підприємства роздрібної торгівлі, сфери послуг, ресторанного бізнесу та інші, які приймають оплату готівкою або картками. Серед них супермаркети, мінімаркети, магазини продуктів харчування, господарчих товарів та одягу, включаючи секонд-хенди. інтернет-магазини, що приймають гроші на картку та продають товари.
- Також повинні видавати чеки та бути підключеними до програми РРО автомати самообслуговування, що приймають готівку або картки, окрім банківських терміналів. Вийняток складають:
- ФО-Пи - платники єдиного податку І групи, які не мають найманих працівників, здійснюють торгівлю на ринках та надають побутові послуги населенню. Обсяг річних надходжень таких суб’єктів не повинен перевищувати 1 млн. 85 тис.грн.,
- ФО-Пи, які проводять розрахунки виключно у безготівковій формі на поточний рахунок у форматі IBAN. (Не плутати з картковим рахунком! У разі здійснення розрахунків в інший спосіб – готівкою, платіжною карткою тощо, застосування РРО є обов’язковим).
Виключення також складають ФОПи на території сіл за таких умов:
- якщо річний обсяг розрахункових операцій не перевищує 167 мінімальних зарплат (у 2022 році – 1 млн. 85 тис. грн) на один структурний (відокремлений) підрозділ,
- сільські ФОПи не мають працювати в одному торговельному об’єкті, де продають підакцизні товари,
- якщо сільрада не прийняла рішення про обов’язкове застосування РРО на території своєї громади.
За цих умов вказані ФОпи мають використовувати книги обліку розрахункових операцій.
Ірина Рудакова зазначила, що сьогодні є два види реєстрації розрахункових операцій: РРО (традиційний касовий апарат) та ПРРО (програма або застосунок, що встановлюється на смартфон чи планшет).
Для фіскалізації чеку ПРРО має зв’язатися з сервером ДПС. Продавець надсилає покупцю чек на електронну пошту або у месенджер. За ідентифікатором клієнт може переглянути чек на сайті державної податкової служби. За наявності відповідного обладнання можна роздрукувати чек. Як встановити та використовувати програму, детально роз'яснюється на сайті ДПС.
Після придбання традиційного касового апарату та укладання угоди про його обслуговування з сервісним центром проводиться реєстрація в ДПС. Отримати необхідні роз’яснення щодо порядку реєстрації РРО та документів, необхідних для реєстрації, можна в Центрі обслуговування платників при ДПС (тел. 42-65-21).
Послуга реєстрації РРО надається в електронному вигляді через особистий кабінет платника. Її результат — отримання фіскального номеру.
- Водночас посилюється відповідальність за порушення у сфері використання РРО. Перевірки проводяться податковою без попереднього повідомлення ФО-П. Під час перевірки може бути проведена контрольна закупівля. До підприємців, у яких під час перевірок буде встановлено проведення розрахункових операцій без використання РРО, застосовуються санкції в таких розмірах: 100 % вартості товарів (робіт, послуг) у разі першого порушення та 150 % - за кожне повторне порушення, - повідомила Ірина Рудакова.