Інформація
я маю право

Цілодобовий прийом звернень
Цілодобовий прийом звернень:
15-80
+380 (096) 447-22-00
+380 (619) 44-80-15
Стрічка наших новини на вашому сайтіRSS 2.0 Cтрічка новин

Мелітопольська міська рада
Адреса:

72312, Запорізька обл.
м. Мелітополь, вул. М.Грушевського, 5

Телефон: +38 (0619) 44-01-62
Факс: +38 (0619) 42-00-66
E-mail: Этот адрес e-mail защищен от спам-ботов. Чтобы увидеть его, у Вас должен быть включен Java-Script

Виконавчий комітет
Мелітопольської міської ради
Адреса: 72312, Запорізька обл.
м. Мелітополь, вул. М.Грушевського, 5
Телефон: +38 (0619) 42-13-58
Факс: +38 (06192) 6-34-70
E-mail: Этот адрес e-mail защищен от спам-ботов. Чтобы увидеть его, у Вас должен быть включен Java-Script
МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ - НОВА ФОРМА РЕАЛІЗАЦІЇ ВЛАДИ НАРОДОМ

РЕЗОЛЮЦІЯ
конференції Асоціації міст України та громад,
присвяченої 15-річчю з дня її утворення

Ми, учасники конференції, констатуємо, що протягом останніх 15 років в Україні утвердилась нова форма реалізації влади народом - місцеве самоврядування.

За цей час прийнято конституційні засади місцевого самоврядування та частково сформовано його законодавчу базу; закладено підвалини для реформи бюджетної системи в Україні, збереження житлово-комунальної інфраструктури та розпочато її модернізацію на інноваційній основі; підготовлено інформаційну базу для організації системної роботи з підвищення професійного рівня працівників місцевого самоврядування на основі запровадження у практику управління містом новітніх технологій муніципального менеджменту; органи місцевого самоврядування та їх об’єднання стали надійними партнерами міжнародних організацій та асоціацій місцевого самоврядування Європи та світу.

Разом з тим слід зазначити ряд негативних тенденцій у розвитку місцевого самоврядування:
- надмірна політизація органів місцевої влади, спровокована системою виборів на пропорційній основі, породжує конфронтацію між політизованою радою і обраним громадою міським головою, та є несумісною з Конституцією України в частині виборів до обласної та районної рад;
- при формуванні проекту державного бюджету Міністерство фінансів України приймає рішення без консультацій та належного врахування інтересів місцевого самоврядування;
- обмеженість податкової бази власних доходів місцевих бюджетів та відсутність можливості впливу на її нарощування;
- інвестиційна політика держави щодо розвитку комунальної інфраструктури залишається не збалансованою, не послідовною та не прогнозованою;
- в деяких структурах виконавчої влади спостерігаються прагнення до централізації управління та повернення до „ручного” керування органами місцевого самоврядування;
- діюче тендерне законодавство підриває основи організації управління бюджетними коштами.

Політична криза, яка спостерігається в Україні вже не перший рік, багато в чому спричинена відсутністю політичної волі до проведення повномасштабної децентралізації влади за прикладом реформ, здійснених в європейських країнах наприкінці двадцятого сторіччя. Відсутність стратегії і тактики в діях органів державної влади, хронічна боротьба з наслідками, конфлікт між збереженою з радянських часів командно-адміністративною системою управління та місцевим самоврядуванням і ринковою економікою гальмують подальший розвиток держави.
 

Виходом із ситуації, в яку потрапила сьогодні Україна, може бути прийняття консолідуючого плану дій з розбудови держави, в тому числі і з розвитку місцевого самоврядування.

 Зокрема, для зміцнення засад місцевого самоврядування в Україні, на думку учасників Конференції, необхідно здійснити наступні кроки.
1. Прийняти зміни до Конституції України, в яких:
- чітко розподілити функції та повноваження місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування;
- надати право об’єднанням органів місцевого самоврядування впливати на законодавчий процес в питаннях, що стосуються місцевого самоврядування;
- обмежити повноваження місцевих державних адміністрацій виключно контрольно-наглядовими функціями.
2. Внести зміни до законодавства України про місцеві вибори, а саме, скасувати пропорційну та повернутися до мажоритарної виборчої системи при виборах депутатів міських рад.
3. Продовжити бюджетну та фіскальну реформи:
- виробити чітку та прозору трансфертну політику, орієнтовану на забезпечення органами самоврядування виконання делегованих державою повноважень на рівні соціальних стандартів;
- зміцнити матеріально-фінансову основу місцевого самоврядування, в першу чергу, за рахунок розширення бази оподаткування землі та місцевих податків і зборів;
- створити умови для стимулювання нарощення фінансових ресурсів місцевого самоврядування, розширити можливості  управління фінансовими ресурсами, зокрема, позичковими;
- удосконалити бюджетний процес, забезпечити рівномірність, гарантованість та своєчасність надходжень трансфертів, зменшити залежність місцевих бюджетів від рішень центральних органів влади;
- удосконалити систему та процедуру управління бюджетами, чітко регламентувати повноваження та відповідальність всіх учасників бюджетного процесу – розпорядників коштів, фінансових, контролюючих, податкових органів та казначейства;
- привести тендерне законодавство в конституційні рамки, очистити тендерні процедури від паразитування комерційних структур;
- перейти на багаторічне планування місцевих бюджетів, в першу чергу, в частині бюджету розвитку.
4. Провести адміністративно-територіальну реформу:
- максимально наблизити надання послуг до споживачів на основі розподілу повноважень між різними рівнями публічної влади за принципом  субсидіарності;
- визнати територіальну громаду як первинного суб’єкта місцевого самоврядування, основного носія його функцій і повноважень;
- визнати повсюдність місцевого самоврядування;
- забезпечити відкриту державну політику в сфері інвестиційного розвитку.
5. Здійснити реформи житлово-комунального господарства:
- удосконалити тарифну політику держави, корелювати її з тарифами на комунальні послуги;
- запровадити фінансовий механізм стимулювання економії енергоресурсів;
- запровадити інвестиційно-орієнтовану систему організації управління житлово-комунальним господарством;
- створити умови для проведення гармонійної політики урбанізму, орієнтованої на створення сприятливого середовища для життя мешканців сіл, селищ, міст;
6. Забезпечити ефективну систему судового захисту місцевого самоврядування:
- надати право органам місцевого самоврядування та їх об’єднанням на звернення до Конституційного суду;
- створити повноцінні адміністративні суди.

Прийнято учасниками конференції Асоціації міст України та громад,
присвяченої 15-річчю з дня її утворення,
26 червня 2007 року м. Київ

< Пред.   След. >

                                                   Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше.

Мелітопольська міська рада © 2005-2020