Інформація
я маю право

Цілодобовий прийом звернень
Цілодобовий прийом звернень:
15-80
+380 (096) 447-22-00
+380 (619) 44-80-15
Стрічка наших новини на вашому сайтіRSS 2.0 Cтрічка новин

Мелітопольська міська рада
Адреса:

72312, Запорізька обл.
м. Мелітополь, вул. М.Грушевського, 5

Телефон: +38 (0619) 44-01-62
Факс: +38 (0619) 42-00-66
E-mail: Этот адрес e-mail защищен от спам-ботов. Чтобы увидеть его, у Вас должен быть включен Java-Script

Виконавчий комітет
Мелітопольської міської ради
Адреса: 72312, Запорізька обл.
м. Мелітополь, вул. М.Грушевського, 5
Телефон: +38 (0619) 42-13-58
Факс: +38 (06192) 6-34-70
E-mail: Этот адрес e-mail защищен от спам-ботов. Чтобы увидеть его, у Вас должен быть включен Java-Script
Мінько Сергій Анатолійович
Іван Федоров розповів про стрімкі темпи впровадження реформи децентралізації у Мелітополі

 

 28 листопада у сесійній залі Запорізької обласної ради проходить засідання Ради регіонального розвитку Запорізької області. До порядку денного Ради внесені два питання: "Децентралізація влади: Нові можливості для регіонів" та "Запорізький регіон: Здобутки та перспективи розвитку". Наше місто на заході представив заступник Мелітопольського міського голови Іван Федоров. Під час засідання він виступив із доповіддю, в якій окреслив переваги, які надала реалізація реформи децентралізації в Мелітополі, та перспективи розвитку міста на майбутнє.


Іван Федоров повідомив, що за останні роки Мелітополь демонструє стійкі темпи розвитку і благоустрою. Він відзначив, що зусилля команди міського голови Сергія Мінько, спрямовані на розвиток території, є ефективними і результативними. Запорукою успіху стало саме доцільне використання тих інструментів, які місту надала децентралізація. Дана реформа вже довела свою успішність і показала перспективи.

Це і значне збільшення бюджету за рахунок податків, які залишаються на місцях, і обласна та державна фінансова допомога у вигляді субвенцій, технічного оснащення, і зацікавленість інвесторів у співпраці саме з місцевими громадами, оскільки спрощується процедура узгодження проектів і планів, і зміна ставлення самих мешканців до власної громади, розуміння, що саме від них залежить майбутнє.

На те, що Мелітополь є прикладом як децентралізація може дати хороший фінансовий інструмент для позитивних змін в містах обласного значення, звернув увагу і губернатор Запорізької області Костянтин Бриль.

- Ні для кого вже не секрет, що у нас дуже добре спрацювала команда в Мелітополі. Перед нами реальний результат, який бачать і жителі міста, і гості області. Прикладом є 23 школа, яка була відремонтована дуже якісно і за дуже короткий термін. І я хочу, щоб всі будівельники у нас орієнтувалися і брали до уваги, як це роблять в Мелітополі, - зазначив Костянтин Бриль.

Так, завдяки реформі децентралізації в Мелітополі змогли відкрити сервісний центр МВС, філію ДБР, відділ державного архітектурно-будівельного контролю, який тільки за рік роботи дав близько мільйона гривень надходжень до міського бюджету.

Також вдалося розширити повноваження Центру надання адмінпослуг, в рази збільшивши кількість і спектр послуг та відповідно - надходження до місцевого бюджету. Сума отриманого адміністративного збору бюджетом міста від надання адмінпослуг за 11 місяців 2018 року перевищила півтора мільйона гривень, що майже втричі більше в порівнянні з 2017-м.

В серпні поточного року Мелітопольським міським головою було ініціювано співробітництво територіальної громади м. Мелітополя та територіальних громад Мелітопольського району: Новенської сільської ради та Семенівської сільської ради щодо оптимізації надання адміністративних послуг. Як результат цього ініціювання - підписання Договору про співробітництво для реалізації спільних проектів.

Перспектива цього співробітництва:

- оптимізація сфери надання адміністративних послуг на територіях громад Мелітопольського району, а саме: Новенської сільської ради (сіл Нове, Данило-Іванівка, Тащенак, Піщанське, селищ Зелене, Садове), Семенівської сільської ради (сіл Семенівка, Обільне, Рівне, Тамбовка), шляхом створення та облаштування віддалених робочих місць адміністраторів.

- можливість у подальшому об’єднання вищезазначених територіальних громад Мелітопольського району;

-збільшення доходів за рахунок залучення більшої кількості суб’єктів звернення;

- участь в програмах міжнародної технічної допомоги Україні з підтримки децентралізації.

В рамках фінансової децентралізації бюджет міста з 2015 року отримав нові джерела доходів: податок на нерухомість, акцизний збір, транспортний податок тощо. Змінено сама модель бюджету, контрольні цифри міністерства фінансів і дотація вирівнювання замінені на нові види трансфертів.

У 2015-2018 роках забезпечена стабільність міського бюджету, заплановані реальні дохідні джерела. Це дозволило спочатку запланувати в повному обсязі витрати на зарплату, енергоносії, інші витрати, пов'язані з утриманням бюджетних установ, і проведення витрат на благоустрій міста, а найголовніше - почати капітальний ремонт доріг навесні і влітку, а не восени, після уточнення бюджету.

Значно збільшені власні доходи бюджету розвитку, які в 2018 році склали 122 млн. грн., що на 68 млн. грн. більше, ніж у 2014 році.

Загальний обсяг бюджету 2018 року у порівнянні з 2014 роком збільшено майже в 3 рази і досяг рівня 1 млрд. 468 млн. грн.

Запорукою успішного розвитку міста є збалансований міський бюджет. Саме тому докладено багато зусиль на збільшення його обсягу в порівнянні з минулими роками.

Так, за 3 роки на поліпшення міської інфраструктури було спрямовано близько 560 млн. грн. (290 млн. з яких - залучені кошти, 270 млн. грн. – місцевий бюджет).

Як приклад: в 2018 році в Мелітополь залучено додатковий фінансовий ресурс та проведені масштабні роботи на наступних об’єктах:

- капітальний ремонт Мелітопольської спеціалізованої школи № 23;

- відкрито інклюзивної-ресурсний центр;

- реконструкція стадіону «Спартак» ім.О. Олексенко;

- побудовано 5 футбольних міні-стадіонів зі штучним покриттям в різних районах міста. Всього заплановано будівництво 8-ми;

- придбано 22 квартири для дітей-сиріт та дві 9-ти кімнатні для 2-х дитячих будинків сімейного типу;

- виконано капремонт 6 каналізаційних колекторів;

-створено нові робочі місця, шляхом відкриття нового підприємство - "ЕкоПромЛіт";

- за 3 роки в навчальних і медичних установах замінена більшість вікон і проведений масштабний ремонт покрівель;

- повністю відновлені й обладнані за сучасними стандартами 9-ть амбулаторій загальної практики сімейної медицини, капітально відремонтовано 17-ть шкіл, утеплені 6-ть дитсадків;

- 70 відсотків точок міської мережі вуличного освітлення замінені на сучасні світлодіодні і енергозберігаючі;

- в місті з'явилися кілька нових скверів;

- триває велика реконструкція та благоустрій міського парку культури і відпочинку. За 3 роки в його розвиток інвестовано більше 13-ти мільйонів гривень;

- відкрито 3 соціальних гуртожитки для переселенців для 100 осіб;

-ведеться робота над створенням індустріального парку. Проект полягає у наданні місцевим підприємцям территорії для розвитку виробництва з всією необхідною інфраструктурою;

- проведена масштабна реконструкція доріг. Так, у 2014 році загальна площа відремонтованих доріг склала 13 тис.кв.м доріг, у 2018 цей показник склав 216 тис.кв.м.

- 5,5 мільйонів гривень субвенції місто отримало з держбюджету на соціально-економічний розвиток територій на капремонт міськлікарні №2 і гінекологічного корпусу пологового будинку за підтримки Народного депутата України Марії Іонової.

Іван Федоров також зазначив, що Мелітополь є центром госпітального округу. На сьогодні реконструкція медичного закладу виконується в рамках створення єдиної лікарні інтенсивних методів лікування. Це дозволить поліпшити надання стаціонарної медичної допомоги та зробити її більш доступною для мешканців міста та прилеглих районів.

Сьогодні Мелітополь активно виконує ініціативу Президента України Петра Порошенка з приводу розробки плану перспективного розвитку території на 2019-2021 роки. Проводиться робота над визначенням своїх переваг, пріоритетів та першочергових об’єктів для розвитку.

- Наразі ми відкриті для громади та кожен городянин має можливість дізнатися, що буде зроблено та куди підуть зароблені кошти. У 2019 році наша команда ставить на меті ще більші перетворення та після формування перспективного плану ми сподіваємось на подальшу фінансову допомогу держави в реалізації особливо значимих проектів, - висловив плани на майбутнє Іван Федоров.

Він також повідомив, що на сьогодні визначений питань, які потребують уваги. Це насамперед :

- збільшення меж міста за рахунок територій, які межують, у звязку з високою щільністю населення;

- введення чітких важелів з боротьби із тіньовою зайнятістю;

- встановлення тарифів на послуги тепло- та водопостачання на місцевому рівні.

Якщо дивитись на переваги децентралізації з точки зору об’єднання територіальних громад, то для Мелітополя, як міста обласного значення, найбільш цікавий ухвалений закон про приєднання сільських та селищних рад. Він надає значні переваги обом сторонам. Розширення території та кількості населення, перспективи розвитку міста обласного значення з урахуванням можливостей, що здобувають завдяки такому приєднанню, збільшення кількості землі та додаткові бізнес-ресурси задля залучення інвесторів, більша самостійність — це лише деякі переваги, що надаються законом про приєднання до міст на зразок Мелітополя.

- Ми готові до такого об'єднання з громадами, які межують з містом. Між Мелітополем і сусідами склалися тісні стосунки. Є контакт з керівниками об'єднаних громад, є підтримка і співробітництво. Найголовніше - щоб і наші сусіди побачили перспективи для себе. Ми чекаємо на ініціативи та діалог з їх сторони, - резюмував Іван Федоров.

Презентація "Впровадження децентралізації в Мелітополі"


< Пред.   След. >

                                                   Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше.

Мелітопольська міська рада © 2005-2018