Advertisement
Інформація
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Цілодобовий прийом звернень
Цілодобовий прийом звернень:
15-80
+380 (096) 447-22-00
+380 (6192) 44-80-15
Стрічка наших новини на вашому сайтіRSS 2.0 Cтрічка новин

Мелітопольська міська рада
Адреса:

72312, Запорізька обл.
м. Мелітополь, вул. М.Грушевського, 5

Телефон: +38 (0619) 44-01-62
Факс: +38 (06192) 42-00-66
E-mail: Этот адрес e-mail защищен от спам-ботов. Чтобы увидеть его, у Вас должен быть включен Java-Script

Виконавчий комітет
Мелітопольської міської ради
Адреса: 72312, Запорізька обл.
м. Мелітополь, вул. М.Грушевського, 5
Телефон: +38 (0619) 42-13-58
Факс: +38 (06192) 6-34-70
E-mail: Этот адрес e-mail защищен от спам-ботов. Чтобы увидеть его, у Вас должен быть включен Java-Script
Мінько Сергій Анатолійович
Координаційна рада з питань розвитку бізнесу
Розпорядженням міського голови від 5.04.2015 №275-р затверджений склад та Положення про міську Координаційну раду з питань розвитку бізнесу в м. Мелітополі (далі — Координаційна рада).

Протягом 2016 року проведено 11 засідань Координаційної ради та її робочих груп, на яких розглядалися актуальні для ведення бізнесу питання (ознайомитися зі складом Координаційної ради та з Положенням про Координаційну раду можна нижче).

Засідання Координаційної ради проходять у відкритому режимі.

Порядок денний чергового засідання Координаційної ради буде опублікований після його формування.

Суб'єкти господарювання міста можуть надсилати пропозиції до порядку денного засідань Координаційної ради на електронну адресу управління з розвитку підприємництва, промисловості та захисту прав споживачів виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Этот адрес e-mail защищен от спам-ботов. Чтобы увидеть его, у Вас должен быть включен Java-Script .

Рішенням 26 сесії Мелітопольської міської ради Запорізької області VІІ скликання від 16.12.2016 №2/40 затверджена Комплексна міська програма “Сприяння розвитку підприємництва в місті Мелітополі Запорізької області на 2017-2018 роки” (http://mlt.gov.ua) розділ “ДОКУМЕНТИ” “РІШЕННЯ СЕСІЙ МЕЛІТОПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ”.

Склад

міської Координаційної ради з питань розвитку бізнесу в м. Мелітополі

Прізвище

Посада

1

Москаленко
Олексій Григорович

Директор ПП “Мелітопольський моторний завод”

2

Пшенічний
Олександр Вікторович

Генеральний директор ТОВ «Талко», заступник голови Координаційної ради

3

Мартиросян
Ерік Григорович

Директор ТОВ «Тара»

4

Кривицький Володимир Володимирович

Директор ТОВ “ЮжТрансАвтоСервіс”

5

Приступа
Світлана Олексіївна

Начальник Мелітопольського невідокремленого відділення ЗТПП

6

Сідорчук
Іван Якович

Голова правління ВАТ “Гідросила - МЗТГ”

7

Франк
Дмитро Борисович

Голова правління ПАТ “Мелітопольський завод холодильного машинобудування “РЕФМА”

8

Ялпачик
Володимир Федорович

Директор ТОВ “Руслан-Комплект”

9

Савьолов
Анатолій Борисович

Перший проректор Мелітопольського інституту екології та соціальних технологій Університету «Україна»

10

Прус
Юрій Олександрович

Начальник науково-дослідної частини Таврійського державного агротехнологічного університету

11

Єрьоменко
В'ячеслав Миколайович

Директор Мелітопольського будівельного центру професійно-технічної освіти

12

Шапурова
Олена Олександрівна

Директор Державного вищого навчального закладу “Мелітопольський промислово-економічний коледж”

13

Афанасьєва
Людмила Василівна

Директор центру соціологічних досліджень МДПУ ім. Б.Хмельницького

14

Чупровський
Микола Петрович

Співзасновник ТОВ “АРІС”, депутат Мелітопольської міської ради Запорізької області

15

Сакун Сергій Олександрович

Генеральний директор ТОВ “Мелітопольський хлібокомбінат”

16

Бандура
Микола Пилипович

Директор ТОВ «Агро-Сервіс», заступник голови Координаційної ради

17

Крушельницька
Тетяна Ігорівна

ФО-П

18

Бєрнага
Наталія Юріївна

Голова громадської організації "Запорізька обласна спілка сприяння розвитку зеленого туризму в Україні"

19

Славова
Ірина Михайлівна

ФО-П, депутат Мелітопольської міської ради Запорізької області

20

Каламбет
Геннадій Григорович

Голова наглядової ради ПАТ «Завод залізобетонних виробів № 5»

21

Біловол
Сергій Олександрович

Директор ПП «Фундамент», депутат Мелітопольської міської ради Запорізької області

22

Циверенко
Олена Миколаївна

ФО-П

23

Кувачова
Олена Іванівна

ФО-П

24

Проскурня
Віктор Володимирович

Засновник ТОВ «Кондитерська фабрика «Фантазія»

25

Колтунова Оксана Леонідівна

ФО-П

26

Пилипенко
Сергій Анатолійович

Директор ТОВ «Будинок меблів «ЛІПЕН»

27

Авєрін
Сергій Миколайович

ФО-П

28

Глєбова
Наталія Олександрівна

Директор ТОВ “Полінформ”

29

Шанін
Геннадій Іванович

Директор ПП “Мелавтотранс”

30

Білоусов
Олександр Олександрович

Директор Мелітопольської філії “ВОЛЯ”

31

Сінделі
Ірина Миколаївна

Голова Асоціації ОСББ

32

Єрмак
Валентина Андріївна

ФО-П (садиба зеленого туризму)

33

Демченко
Віктор Олексійович

Приватне підприємство “Центр екологічного управління”

34

Воровка
Володимир Петрович

Декан природничо-географічного факультету МДПУ ім. Б.Хмельницького

35

Харченко
Віктор Кузьмич

Керівник громадської туристичної організації “Кластер Мелітопольщини”

36

Мінько
Сергій Анатолійович

Міський голова, голова Координаційної ради

37

Рудакова
Ірина Володимирівна

Перший заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради

38

Фурсова
Ірина Олександрівна

Начальник управління з розвитку підприємництва, промисловості та захисту прав споживачів, секретар Координаційної ради

39

Бушило
Марія Ігорівна

Головний спеціаліст управління з розвитку підприємництва, промисловості та захисту прав споживачів

40

Качура
Анастасія Євгенівна

Начальник управління стратегічного розвитку виконкому

41

Літинський
Валерій Валентинович

Начальник Мелітопольської об'єднаної податкової інспекції ГУ ДФС у Запорізькій області

 

Положення

про міську Координаційну раду з питань розвитку бізнесу в м. Мелітополі

Міська Координаційна рада з питань розвитку бізнесу в м. Мелітополі (далі – Координаційна рада) при виконавчому комітеті Мелітопольської міської ради створена з метою постійної взаємодії міських органів виконавчої влади з суб’єктами підприємницької діяльності та громадськими організаціями підприємців.

1. Координаційна рада є постійно діючим консультативно-дорадчим органом при виконавчому комітеті для надання консультативної допомоги у процесі здійснення державної політики у сфері розвитку підприємництва та реалізації регуляторної політики.

Координаційна рада діє на громадських засадах.

2. Координаційна рада у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами, зареєстрованими в установленому порядку в Міністерстві юстиції України, Положенням про обласну Координаційну раду з питань розвитку малого та середнього підприємництва, а також цим Положенням.

3. Координаційна рада проводить свою діяльність на основі взаємодії з відповідними департаментами Запорізької обласної державної адміністрації, Мелітопольською міською радою, міськими громадськими об’єднаннями, громадськими організаціями, а також з підприємствами, установами та організаціями міста.

4. Склад Координаційної ради визначається міським головою і складається із: міського голови, заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, посадових осіб виконавчого комітету Мелітопольської міської ради, начальника об'єднаної податкової інспекції ГУ ДФС у Запорізькій області (за згодою), депутатів Мелітопольської міської ради (за згодою), представників громадських організацій (за згодою), суб'єктів господарювання (за згодою).

5. Основними завданнями Координаційної ради є:

5.1. Координація роботи органів місцевого самоврядування, громадських організацій та підприємців у запровадженні єдиної державної регуляторної політики у сфері підприємництва, розвитку та підтримки підприємництва в місті.

5.2. Підготовка пропозицій щодо вдосконалення нормативно-правової
бази у зазначених сферах.

5.3. Участь у розробці ефективних механізмів державної підтримки розвитку малого та середнього підприємництва в місті.

5.4. Розробка пропозицій до проектів рішень Мелітопольської міської ради та виконавчого комітету, розпоряджень міського голови з питань, які стосуються розвитку бізнесу в місті Мелітополі.

5.5. Забезпечення зворотного зв’язку між суб’єктами підприємницької діяльності, місцевими органами виконавчої влади та Мелітопольською міською радою та її виконавчим комітетом щодо оцінки ефективності прийнятих органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування рішень.

5.6. Розгляд нормативно-правових актів та управлінських рішень з метою визначення їх впливу на розвиток та ділову активність малого та середнього підприємництва.

5.7. Виявлення та вжиття заходів щодо усунення правових, адміністративних та організаційних перешкод у розвитку підприємництва.

5.8. Обговорення та надання рекомендацій щодо вирішення спірних
питань, що виникають у сфері підприємництва, та підготовка
рекомендацій щодо їх розв'язання.

5.9. Розгляд проектів комплексних та цільових регіональних програм розвитку малого підприємництва та аналіз ходу виконання їх
заходів.

5.10. Сприяння розвитку підприємницької ініціативи, популяризація
ефективної громадсько-корисної підприємницької діяльності, відродження кращих традицій та етичних принципів вітчизняного підприємництва та вивчення досвіду підприємців зарубіжних країн.

6. Координаційна рада має право:

6.1. Утворювати, в разі потреби, тимчасові експертні та робочі групи, залучати до участі в них спеціалістів місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, наукових установ та громадських організації (за погодженням з їх керівниками).

6.2. Одержувати в установленому порядку від відповідних органів влади, організацій підприємств та наукових установ безоплатну інформацію та матеріали, необхідні для діяльності Координаційної ради, у межах своєї компетенції та в порядку, передбаченому чинним законодавством.

6.3. Запрошувати та заслуховувати на своїх засіданнях інформацію керівників місцевих органів виконавчої влади, органів, що здійснюють контроль, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій з питань, що належать до компетенції Координаційної ради.

6.4. Погоджувати проекти регуляторних актів, які діють у сфері підприємництва.

6.5. Подавати місцевим органам виконавчої влади пропозиції з питань, що належать до компетенції ради.

6.6. Вносити пропозиції до органів державної влади та місцевого самоврядування щодо усунення дій, які суперечать чинному законодавству з питань розвитку підприємництва.

7. Координаційну раду очолює міський голова, який призначає двох заступників. Персональний склад Координаційної ради затверджується розпорядженням міського голови.

7.1. Голова Координаційної ради:

- здійснює керівництво Координаційною радою та організовує її роботу;

- забезпечує взаємодію Координаційної ради з відповідними управліннями та відділами облдержадміністрації, з громадськими організаціями міста та з органами представницької і виконавчої влади;

- дає окремі доручення членам Координаційної ради;

- скликає у разі необхідності позачергові засідання Координаційної ради;

- здійснює контроль за виконанням рішень засідань Координаційної ради.

7.2. У разі відсутності голови Координаційної ради, засіданням Координаційної ради керує один із заступників, за дорученням голови.

8. Забезпечення організації роботи Координаційної ради покладається на секретарів Координаційної ради.

8.1. Секретарі Координаційної ради:

- формують порядок денний засідання Координаційної ради та ведуть протокол засідання;

- забезпечують скликання членів Координаційної ради та запрошених на засідання ради.

9. Організація діяльності Координаційної ради:

9.1. Основною формою роботи Координаційної ради є засідання. Засідання Координаційної ради проводяться не менш одного разу на місяць.

9.2. Засідання Координаційної ради вважається правомочним, якщо на ньому присутня не менш як половина членів Координаційної ради.

9.3. Рішення приймаються відкритим голосуванням, простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів Координаційної ради.

9.4. Рішення Координаційної ради, прийняті в межах її компетенції, є рекомендаційними для розгляду і врахування в роботі відділами та управліннями виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області, підприємствами, установами та організаціями.

9.5. Засідання Координаційної ради оформлюється протоколом, який підписується головою Координаційної ради і є обов’язковим для виконання.

9.6. Голова Координаційної ради та її члени беруть участь у роботі ради на громадських засадах.

9.7. Питання організаційного та фінансового забезпечення діяльності Координаційної ради вирішуються за дорученням голови ради та його заступників.

9.8. Координаційна рада систематично здійснює контроль за виконанням своїх рішень шляхом розгляду відповідної інформації на своїх засіданнях.

9.9. Координаційна рада систематично інформує громадськість через засоби масової інформації про свою діяльність, прийняті рішення та стан їх виконання.

АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА

про хід виконання Комплексної міської програми  “Сприяння розвитку підприємництва в місті Мелітополі Запорізької області на 2017-2018 роки“ станом на 01.04.2017

Малі і середні підприємства відіграють значну роль в економіці міста. Мале підприємництво формує конкурентне середовище, надає ринковій економіці гнучкості, оперативно реагує на потреби ринку, створює нові робочі місця, вирішуючи проблеми зайнятості населення і зменшуючи соціальну напругу.

Комплексна програма сприяння розвитку підприємництва в м. Мелітополі на 2017–2018 роки (далі – Комплексна програма) визначає комплекс заходів, спрямованих на створення сприятливих умов для розвитку малого підприємництва в місті, об’єднання інтересів міської влади та бізнесу щодо реалізації суспільно важливих проектів.
   
Протягом І кварталу поточного року структурними підрозділами виконавчого комітету Мелітопольської міської ради, установами та організаціями – учасниками Комплексної програми забезпечено виконання
заходів Комплексної програми згідно з пріоритетними завданнями.

За даними відділу реєстрації виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області, станом на 01.04.2017 у м. Мелітополі зареєстровано всього 10671 суб’єкт підприємницької діяльності, з них юридичних осіб – 2558, фізичних осіб-підприємців –  8113.

За даними Головного управління статистики в Запорізькій області в місті Мелітополі на 10 тис. осіб населення доводиться 52 малих підприємства. Всього в місті діють 804 підприємства, у тому числі: 39 - середніх, 765 - малих, з них 637 - мікропідприємств.   

На підприємствах міста кількість зайнятих працівників складає 12588 осіб, у тому числі на середніх підприємствах зайнято 8249 осіб, на малих - 4339 осіб, з них на мікропідприємствах - 1628 осіб.    

Кількість найманих робітників на підприємствах - 12344, у тому числі на середніх підприємствах - 8241 особа, на малих підприємствах - 4103 особи, з них на мікропідприємствах - 1400 осіб.

Найбільша кількість найманих працівників малих підприємств зайнята в промисловості - 36,4%; 28,5% - у сфері торгівлі, наданні послуг (ремонт автомобілів, побутових виробів, предметів особистого споживання); 17,1% - на підприємствах по здійсненню операцій з нерухомим майном, оренда, инженеринга, надання послуг підприємцям; 8,2% - у будівництві; 9,8% - у сфері транспортних послуг.

Обсяг реалізованої продукції (товарів, послуг) склав всього 5749091,3 тис.грн. На середні і малі підприємства припадає від 71,9% до 28,1% від загального обсягу реалізованої продукції по регіону.

Важливу роль відіграє мале підприємництво в наповненні міського бюджету. Так, доля надходжень від суб'єктів малого підприємництва до місцевого бюджету за І квартал поточного року склала 38,3% в загальному об'ємі надходжень. Минулого року цей показник складав 38,5%.

З метою впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності: організовані та проведені семінари–практикуми для суб’єктів підприємницької діяльності з питань застосування положень Податкового кодексу України та положень Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування”.  

Так, спеціалістами Мелітопольського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області протягом 1 кварталу поточного року було проведено два семінари-практикуми для 55 суб'єктів підприємницької діяльності з питань застосування положень ЗУ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування". Під час семінарів присутнім роз'яснювались зміни до законодавства, надавались консультації щодо порядку подання звітності по застрахованим особам,  обговорювались питання необхідності легалізації трудових відносин, виконання законодавства в частині нарахування заробітної плати найманим працівникам не нижче встановленого мінімального рівня (3200,0 грн.).  Сім семінарів на тему: “Порядок набуття страхового стажу, вплив "тіньової" зайнятості на подальше нарахування пенсійних виплат, добровільна участь в системі страхування”. Були присутні 52 слухача.

Фахівцями Мелітопольської об’єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Запорізькій області (далі – Мелітопольська ОДПІ) з метою інформаційної підтримки суб’єктів господарювання міста у І кварталі 2017 року організовано та проведено 10 семінарів, з них: 2 загальних, 2 тематичних, 6 практикумів, кількість учасників - 322 особи. Основні теми та питання зазначених заходів: “Актуальні питання податкового законодавства з врахуванням змін і доповнень до Податкового Кодексу України, які набули чинності у 2017 році”; “Актуальні питання та зміни податкового законодавства з податку на прибуток”; “Новації податкового законодавства, які стосуються  неприбуткових організацій”; “Вимоги для збереження неприбуткового статусу та наслідки їх порушення”; “Актуальні питання для платників земельного податку”; “Порядок обчислення та особливості оподаткування акцизного податку”; “Основні зміни в податковому законодавстві, які стосуються податку на додану вартість”; “Система електронного адміністрування реалізації пального”; “Зміни в    податковому законодавстві стосовно оподаткування доходів платників, які   обрали загальну систему оподаткування”; “Єдиний соціальний внесок: новації та головні аспекти”; “Спрощена система оподаткування: ставки єдиного податку з фізичних осіб, порядок нарахування та строки сплати”; “Оподаткування заробітної плати, податкова соціальна пільга у 2017 році”; “Легалізація трудових відносин та відповідальність за порушення трудового законодавства”; “Деклараційна кампанія — 2017. Переваги подання звітності в електронному вигляді”; “Електронні сервіси ДФС України”; “Можливості електронного сервісу - “Електронний кабінет платника” та інші.

На виконання вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” впровадження державної регуляторної політики у м. Мелітополі здійснюється згідно з планами діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2017 рік, які затверджені рішенням 26 сесії Мелітопольської міської ради  Запорізької області VII скликання від 15.12.2016 №3, рішенням виконавчого комітету Мелітопольської міської ради від 08.12.2016 № 247 та розпорядженням міського голови від 12.12.2016  №812-р. Плани діяльності з підготовки проектів регуляторних оприлюднені на офіційному веб-сайті Мелітопольської міської ради та її виконавчого комітету (http://mlt.gov.ua) у розділі «Регуляторна політика» та в газеті «Новий День».

За I квартал 2017 року було розроблено 2 проекти  регуляторних актів, а саме: “Про затвердження порядку розміщення тимчасово вільних коштів міського бюджету на вкладних (депозитних) рахунках у банках у 2017 році” та “Про затвердження Порядку проведен.я відбору багатоквартирних житлових будинків об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельних та обслуговуючих кооперативів для проведення капітальних ремонтів ліфтів на умовах співфінансування у м. Мелітополі”. З метою отримання зауважень та пропозицій ці проекти розміщені на офіційному сайті Мелітопольської міської ради у розділі “Регуляторна політика”. 

За інформацією відділу адміністративних послуг виконавчого комітету Мелітопольської міської ради, з метою удосконалення системи надання адміністративних послуг проводиться постійний аналіз та збільшення кількості адміністративних послуг, які надаються через Центр надання адміністративних послуг м. Мелітополя (далі - Центр) для задоволення інтересів громадян, таким чином рішенням 29 сесії Мелітопольської міської ради від 24.02.2017 №18 збільшено перелік послуг, що надаються через Центр на 4 послуги, тобто з 105 до 109 адміністративних послуг, а саме:
взяття на облік безхазяйного нерухомого майна;
внесення змін до записів до державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
внесення запису про скасування державної реєстрації прав;
скасування запису в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Слід зауважити, що у аналогічному періоді 2016 року через Центр надавалося 52 адміністративні послуги.

Суб’єктам звернення у сфері бізнесу адміністратори Центру надають детальну інформацію та допомогу у отриманні адміністративних послуг, а також в оформленні документів, необхідних для отримання послуги, повноти їх змісту та відповідності чинному законодавству.

Суб’єкти звернення отримують повну та розгорнуту інформацію щодо отримання адміністративних послуг. Проводиться моніторинг якості надання адміністративних послуг. Для інформування суб’єктів звернення інформація викладається на веб-сайті Центру - www.cnap.mlt.gov.ua.

З метою інвестиційної підтримки підприємництва:   

на інвестиційному порталі http://invest-melitopol.gov.ua створено розділ основного меню «Підприємцям», де розміщено тематичні розділи «Пропозиції інвесторів», «Пропозиції міста», «Інформація», «Контакти посольств».

На інвестиційному порталі у розділі основного меню «Підприємцям» розміщено тематичні розділи «Пропозиції інвесторів», «Пропозиції міста», «Інформація», «Контакти посольств». У розділі «Контакти посольств» розміщено контактні дані посольств 67 країн світу. Інформація щодо іноземних кампаній, які шукають партнерів в Україні, постійно розміщується у розділі “Пошук партнерів” / “Пропозиції інвесторів” українською мовою. Зокрема, у І кварталі 2017 року розміщено пропозиції від ПАТ “Білоруський металургійний завод” , компанії “Казина Жер LTD” (Казахстан), “AZ SERVIS” (авторизований дилер концерну Volkswagen, SEAT, Audi, Skoda (Чехія), Білоруської ТПП (Закупівля певної групи товарів, постачальниками яких можуть бути і українські виробники для ринку Республіки Білорусь). Також на інвестиційному порталі у розділі основного меню «Підприємцям» у звітному періоді розміщено інформаційне повідомлення для СПД:  про можливі напрямки співпраці між Офісом з просування експорту, Агентством регіонального розвитку Запорізької області, а також експортерами, що працюють у регіоні; про початок обговорення Стратегії розвитку малого і середнього підприємництва в Україні на період до 2020 року.    

Створено анімаційні відеоролики, які інформують про можливості отримати безоплатну первинну правову допомогу. З метою пропаганди бізнес-клімату міста та залучення інвестицій на інвестиційному порталі у розділі «Новини» розміщено інформацію щодо запрошення суб’єктів малого і середнього підприємництва міста на участь  у інвестиційних форумах, фокус-групах.

Для залучення місцевих товаровиробників до участі у торгах (тендерах) по закупівлі товарів, робіт (послуг) за державні кошти:   

протягом 1 кварталу 2017 року бюджетними закладами та установами міста проведено 77 процедур закупівель у тому числі 35 за процедурою “відкриті” торги. У процедурах закупівель взяли участь 81 суб'єкт господарювання, залучено до співпраці 81 суб'єкта та укладено 81 договір. 

Закуповувались комунальні послуги, продукти харчування, паливо, послуги їдалень, медичне устаткування.  

Загальна сума коштів за укладеними договорами становить  93164,80 тис.грн.

Місцеві виробники: ПП “Молокозавод - ОЛКОМ” та ТОВ “Мелітопольський хлібокомбінат”, ТОВ “Українська торгова компанія”, ПАТ “Мелітопольський м’ясокомбінат”, ТОВ “Українська промислова-логістична група “ЗИСК” стали переможцями процедур закупівель в управлінні освіти Мелітопольської міської ради.  

Залучення суб’єктів підприємницької діяльності - місцевих товаровиробників до участі в торгах (тендерах) по закупівлі товарів, робіт (послуг) за державні кошти проводиться шляхом розміщення інформації про річні плани закупівель бюджетних закладів та установ м. Мелітополя на офіційному веб порталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі -  системі електронних державних закупівель ProZorro.

З метою здійснення ресурсного та інформаційного забезпечення малого підприємництва:

рішенням постійної депутатської комісії з питань земельних відносин та комунальної власності територіальної громади від 14.03.2017 (протокол №4) було затверджено перелік вільних об'єктів майна комунальної власності, які можливо передати в оренду у 2017 році. Цей перелік розміщено на офіційному сайті Мелітопольської міської ради (www.mlt.gov.ua). Протягом І кварталу поточного року суб’єктам господарювання передано в оренду 16 об’єктів загальною площею приміщень 255,5 кв.м, у власність об'єкти комунальної власності не передавалися. У звітному періоді пільги по орендних ставках для суб'єктів господарювання не встановлювалися.

Задля проведення моніторингу ефективності  використання приміщень, земельних ділянок та обладнання, наданого підприємцям в оренду, постійно проводиться активна робота по виявленню осіб, які мають поточну заборгованість по орендній платі за землю та приміщення (об'єкти), а також здійснюється контроль за своєчасним продовженням і реєстрацією нових договорів оренди.
   
Управлінням з розвитку підприємництва, промисловості та захисту прав споживачів виконавчого комітету Мелітопольської міської ради (далі - Управління підприємництва) складено перелік тем семінарів, пріоритетність яких визначає бізнес.
   

Протягом звітного періоду проведено: 
    - 07 лютого - семінар з питань трудового законодавства для членів Асоціації ОСББ. Лектори аудиторської фірми “ДІВО”. Кількість учасників 44 особи.
    - 09, 13, 20, 23 лютого та 02, 23 березня - семінари для безробітних з питань захисту прав споживачів в ЦЗ. Лектор головний спеціаліст Управління підприємництва. Кількість учасників - 90 осіб.
    - 09 березня - семінар на тему: “Про зміни в трудовому законодавстві”. Лектори ГО “Юридичний клуб “ПРАВО”. Кількість учасників 140 осіб.
    - 29 березня - семінар для суб'єктів господарювання всіх форм власності, в тому числі для комунальних установ та комунальних підприємств міста на тему: “Екологічне управління на підприємстві”. Кількість учасників 93 особи.

Мелітопольське об'єднане управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (далі - Управління ПФУ) забезпечило щоденне функціонування двох “гарячих” ліній, одна з яких виділена окремо для висвітлення питань необхідності легалізації трудових відносин, фактів недотримання роботодавцями норм законодавства щодо соціального захисту працівників, у тому числі для осіб, які працюють на спрощеній системі оподаткування, по якій надаються відповіді  на запитання та необхідні роз’яснення. Протягом звітного періоду надано роз’яснення 38 підприємцям.

Щомісяця в  Управлінні ПФУ проводяться “прямі” телефонні лінії з різних питань діяльності управління. Протягом  січня - березня 2017 року їх було проведено 12, звернулось 12 громадян.

З початку року проведено 10 зустрічей в трудових колективах міста, охоплено 134 працівника. Посадові особи Управління ПФУ провели або взяли участь у роботі  2 "круглих столів",  за участю 25 осіб.

Управлінням ПФУ налагоджено ділові відносини з редакціями всіх місцевих засобів масової інформації, газет, телебачення та радіомовлення, які надають активну інформаційну підтримку впровадженню пенсійної реформи, інформованості громадян міста з різних питань діяльності управління.

Протягом 1 кварталу 2017 року у засобах масової інформації оприлюднено 34 матеріали,  з них 11 – у пресі, 10 – на радіо, 13 – на телебаченні, з цих матеріалів 18 стосувались питань необхідності надбання “легального” страхового стажу, стану наповнення бюджету Пенсійного фонду, змін у Пенсійному законодавстві для платників єдиного соціального внеску.

На веб-сайті Управління ПФУ постійно оновлюється інформація щодо стану фінансування пенсійних виплат в місті, необхідності набуття легального стажу, порядку надання звітності та сплати страхових внесків, новин в законодавстві, в організації роботи управління. Крім того, управління співпрацює з установами, організаціями, місцевими ЗМІ, які мають веб-сайти, де розміщується актуальна для мешканців міста  інформація.  Протягом звітного періоду на таких електронних ресурсах  було  розміщено 90 інформаційних повідомлень.

З листопада 2016 року оновлено веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, за допомогою якого кожний працюючий має можливість перевірити інформацію з особистого рахунку в системі персоніфікованого обліку.

З метою забезпечення більшої доступності до отримання послуг у сфері пенсійного забезпечення в Управлінні ПФУ проводиться online-консультування громадян з використанням програми "Skype"  та  Facebook.

Мелітопольським Управлінням ПФУ налагоджена робота з кожним з підприємців, які здійснюють підприємницьку діяльність у м. Мелітополі.

Фахівцями Мелітопольської об’єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Запорізькій області (далі – Мелітопольська ОДПІ) з метою інформаційної підтримки суб’єктів господарювання міста у І кварталі 2017 року проведено 5 конференцій, в яких взяло участь 255 учасників. У форматі “круглого столу” проведено 4 засідання, в яких взяло участь 70 осіб. Також проведено 5 зустрічей з громадськістю за участю 283 осіб. Протягом звітного періоду відбулося 4 сеанси телефонного зв'язку в режимі «гаряча лінія».
З метою надання роз’яснень податкового, митного законодавства та єдиного внеску протягом звітного періоду в ЗМІ розміщено 346 матеріалів, з них: 21  у друкованих ЗМІ, 196 виступів на радіо, 148 по телебаченню, у мережі Інтернет розміщено 103 інформаційних матеріалів.

Щодня в Мелітопольській ОДПІ працює Центр обслуговування платників.

З метою інформування суб’єктів господарювання в Мелітопольській ОДПІ розміщено 12 інформаційних стендів.
Для ознайомлення більш широкого кола громадян зі змінами податкового, митного законодавства та законодавства щодо єдиного соціального внеску проводяться виїзні зустрічі у трудових колективах та з громадськими організаціями.
Протягом І кварталу поточного року виготовлено 9 видів друкованої продукції з питань податкового, митного законодавства та єдиного внеску, з них: 3 види пам’яток, 6 видів листівок. Загальний наклад - 850 примірників.
Мелітопольська ОДПІ систематично проводить роз’яснювальну роботу з суб’єктами підприємницької діяльності щодо легалізації “тіньової” зайнятості та заробітної плати. На координаційних радах,  на засіданнях робочих груп розглядаються найбільш актуальні питання податкового законодавства.
   
З метою підвищення конкурентоспроможності малого та середнього підприємництва в місті Мелітополі, покращення ділового клімату, підтримки місцевих товаровиробників:

у місті Мелітополі  щосуботи проводяться ярмарки з продажу продукції місцевих товаровиробників та сільгосппродукції, в яких беруть участь сільськогосподарські підприємства Мелітопольського, Якимівського, Приазовського, Михайлівського та Веселівського районів, підприємства оптової торгівлі та переробної промисловості міста. Протягом звітного періоду організовано роботу 36 ярмарків, реалізовано 393,35 тонн продукції (на 0,42 тис. тон більше ніж у 2015 році) на суму понад 8,75 млн. грн. До участі в ярмарках залучено підприємства-товаровиробники,  суб’єкти підприємницької діяльності, пасічники, фізичних особи-виробники сільськогосподарської продукції (овочі, молоко, м’ясо) прилеглих до м. Мелітополя районів.

В рамках проведення загальноміського заходу  проведено святковий ярмарок: “Широка масляна-2017”. Організована передсвяткова торгівля живими квітами напередодні свята 8-го Березня

Графік проведення ярмарків та інформація стосовно проведених ярмаркових заходів постійно розміщується на офіційному веб-порталі Мелітопольської міської ради (www.mlt.gov.ua) в розділі “Новини”, рубрика “Споживчий кошик”.   

У місті широко розвинена мережа торгових підприємств, об'єктів ресторанного господарства та сфери послуг. Станом на 01.04.2017 в місті налічується 1036 об'єктів роздрібної торгівлі (у тому числі торговельні центри, супермаркети, магазини, відділи, аптеки, АЗС та АГЗП); 324 кіоски; 128 об'єктів оптової торгівлі; 148 підприємств ресторанного господарства (ресторани, кафе, бари, кафетерії, кулінарії, їдальні, шкільні їдальні та їдальні у ВУЗах, буфети тощо); 16 змішаних та продовольчих ринків і торговельних майданчиків, з них 2 оптово-роздрібних; 345 об'єктів послуг, в тому числі: близько 70 перукарень, 15 автостоянок, 19 станцій технічного обслуговування, 10 готелів, стоматологічні кабінети, салони краси та масажні центри, лазні та сауни, швейні майстерні, ательє та інші об'єкти).

В місті функціонує широко розвинута фірмова торговельна мережа підприємств - виробників (всього 105 об’єктів), з них: ТОВ “Лідер”- 20, ТОВ КФ “Фантазія”- 5, ТОВ “Агро-Сервіс”- 15, ПАТ “Мелітопольський м’ясокомбінат”- 21, ТОВ “Мелітопольський хлібокомбінат”- 35, ФО-П Костриба (ТМ “Дельфин”) - 2 павільйони і 5 місць з реалізації пастеризованого молока із спеціалізованих ємностей у різних районах міста, ТОВ “Мелітопольська черешня” - 9 місць реалізації фруктів, ПП “Молокозавод - ОЛКОМ” - 2 місця з реалізації пастеризованого молока із спеціалізованих ємностей.

З метою підготовки та розвитку кадрового потенціалу малого підприємництва на базі Мелітопольського міського центру зайнятості 20 січня 2017 року проведений “круглий стіл” на тему: “Взаємодія міського центру зайнятості з роботодавцями, соціальними партнерами та органами влади з питань забезпечення зайнятості населення, збереження існуючих та  створення нових робочих місць”, на якому обговорювалися питання співпраці служби зайнятості з роботодавцями, сприяння легалізації зайнятості, створення нових робочих місць, підготовка кадрів на замовлення роботодавців. 16 лютого  проводився “круглий стіл” на тему: “Підготовка робітничих професій”, на якому обговорювалися питання підготовки робітничих професій на замовлення підприємств, в тому числі за професіями за якими сьогодні не організовано навчання.

Проведено шість  “Ярмарок вакансій”, в яких взяло участь  99 осіб.

Організовано два семінари на тему: “Як розпочати свій бізнес” для безробітних, які перебувають на обліку та виявили бажання зайнятися підприємницькою діяльністю. На семінарах слухачі отримують інформацію стосовно правильності формулювання власної бізнес-ідеї (відеосюжет), плюси та ризики підприємництва, підготовка бізнес-плану.

Крім того, з метою сприяння підприємницьким ініціативам безробітних службою зайнятості спільно із викладачами кращих вищих навчальних закладів України створено та розміщено на онлайн–платформі проект циклів масових відкритих онлайн-курсів, забезпечено безкоштовний онлайн–доступ до найкращих навчальних курсів університетського рівня. Одним із циклів курсів є “Підприємництво”, що дає змогу дізнатися про те, як створити власний бізнес в Україні.

Два  безробітних (з числа учасників АТО) отримали одноразову допомогу для започаткування підприємництва, загальна сума допомоги складає 60,9 тис.грн. Сфери здійснення діяльності: торговельна та вирощування полуниці.

Компенсовано чотирьом роботодавцям витрати єдиного внеску, на загальну суму 76 тис.грн. Створено 47робочих місць.

Для підтримки конкурентоспроможності на ринку праці особам старше 45 років протягом звітного періоду  надано 3 ваучера.

Основними проблемами, на думку суб’єктів господарювання, що заважають розвитку підприємництва, є відсутність чітко сформульованої через систему правових актів державної політики у сфері підтримки малого підприємництва, відсутність чіткої економічної політики уряду, відсутність реальних та дієвих механізмів фінансово-кредитної підтримки, невпевненість підприємців у стабільності умов ведення бізнесу, діяльність “тіньових” підприємств та інше.

Мелітопольська міська рада © 2005-2017